The Revealed Word – Pragata Sabata

READ!

You must read. This is the first and most important command. Words are twisted and meaning is disguised by those who harbor only thoughts of themselves and achieving power over their fellow humans at any cost. READ!

And when you have read, do not be lured into temptation of submission by those who would tell you that the words mean you must do as they say. No, fools! The meaning is clear in the heart of the reader and there is no intermediary between the universal and the being. Those who would lie and tell you that they know better are an abomination.

The WORD is that which sets humankind apart from all the creatures of the Earth. The WORD is what gives birth to the escape from the merciless and crushing wheel of time. It is the WORD which has begot the wonders of liberation from life’s compulsion to compete in the short and brutal biological imperative which informs all life from birth until death.

READ!

For it does not matter what you read but only that you read and allow the WORD to fill your voids and expand your being into the infinite and uninhabited regions that exist between all space and time. Only the WORD is immortal for all else lives and dies, but the WORD carries on bringing with it the perfume of millennia long past and the hopes and dreams of uncounted futures in the simultaneous inspiration and extinction of all.

READ!

Truth will come from within and only from within. Do not listen to the words or commands of any who do not exist within you – not even the Messengers sent with, by, and for the WORD for they are flawed and created with inherent weakness for only from weakness and failure can growth and birth spring from. Do not look at their trappings of success nor hear the golden reflections of their words for the WORD is only that which is heard within. There is no barrier, no being, no middle man or woman standing between you and the divine.

READ!

Each day consider, read, and interpret the divine WORD- for all words are divine. The divine is nothing more than meaning and it is found in the WORD. There is no mission more divine than to enable those who have been cut off from the WORD to reach it.

TEACH!

You must teach those who are unable to read. All should have access to the WORD. You must teach how to approach the WORD, without imposing your meaning of the WORD. Teach the structure but allow the definition to illuminate. From each vantage on the shore, the island of the WORD is seen uniquely. Do not  expel needless energy to convince others that the WORD you see is the WORD they must also see. It is a lie! It is the grand deception!

The WORD is the WORD and while some will see it as yellow others will see it as blue. The countless colors of the rainbow and the ever moving rainbow’s end that appears to rest in one place but in truth never rests at all. Is the rainbow nowhere or is it everywhere?

READ the WORD!

TEACH the WORD!

CONTEMPLATE the WORD!

These are your commandments. More will follow but to know the TRUTH, return to these. These three commandments will free you from the lies that have flowed from the lips of humankind and which will certainly continue to do so. This is your armor. This is your sword. This is your reward.

 

اقرأ!
عليك ان تقرأ. هذا هو الأمر الأول والأكثر أهمية. الكلمات ملتوية ويتم إخفاء المعنى من قبل أولئك الذين لا يؤوون سوى أفكار عن أنفسهم ويحققون القوة على إخوانهم من البشر بأي ثمن. اقرأ!
وعندما تقرأ ، لا تنجذب إلى إغراء الخضوع من قبل أولئك الذين سيقولون لك أن الكلمات تعني أنه يجب عليك أن تفعل ما يقولون. لا ايها الحمقى! المعنى واضح في قلب القارئ وليس هناك وسيط بين الكوني والوجود. أولئك الذين يكذبون ويقولون لك إنهم يعرفون أفضل هم رجس.
الكلمة هي ما يميز الجنس البشري عن كل مخلوقات الأرض. الكلمة هي التي تلد الهروب من عجلة الزمن التي لا ترحم ولا ترحم. إنها الكلمة التي أوجدت عجائب التحرر من إكراه الحياة للتنافس في الأمر البيولوجي القصير والوحشي الذي ينقل الحياة من الولادة حتى الموت.
اقرأ!
لأنه لا يهم ما تقرأه ولكن فقط تقرأ وتسمح للكلمة بملء الفراغات الخاصة بك وتوسيع وجودك في المناطق اللانهائية وغير المأهولة الموجودة بين كل المكان والزمان. فقط الكلمة هي الخالدة لجميع الأرواح والموت ، ولكن الكلمة تستمر في جلب عطر آلاف السنين الماضية وآمال وأحلام مستقبل لا يحصى في الإلهام والانقراض المتزامن للجميع.
اقرأ!
الحقيقة ستأتي من الداخل ومن الداخل فقط. لا تستمع إلى كلمات أو أوامر أي شخص غير موجود في داخلك – ولا حتى الرسل المرسلين معهم ومن أجل الكلمة لأنها معيبة ومخلوقة بضعف متأصل فقط من الضعف والفشل يمكن أن ينمو ويولد الربيع من. لا تنظر إلى زخارف نجاحهم ولا تسمع الانعكاسات الذهبية لكلماتهم لأن الكلمة هي فقط ما يُسمع في الداخل. لا يوجد حاجز ، ولا كائن ، ولا رجل وسيط أو امرأة يقف بينك وبين الإلهي.
اقرأ!
فكر كل يوم في الكلمة الإلهية واقرأها وفسرها – لأن كل الكلمات إلهية. ليس الإلهي أكثر من معنى وهو موجود في الكلمة. لا توجد مهمة إلهية أكثر من تمكين أولئك الذين انقطعوا عن الكلمة من الوصول إليها.
يعلم!
يجب أن تعلم أولئك الذين لا يستطيعون القراءة. يجب أن يكون لدى الجميع حق الوصول إلى WORD. يجب أن تعلم كيفية الاقتراب من الكلمة ، دون فرض معنى الكلمة. قم بتدريس الهيكل ولكن اسمح للتعريف بالإضاءة. من كل موقع على الشاطئ ، تُرى جزيرة WORD بشكل فريد. لا تطرد الطاقة التي لا داعي لها لإقناع الآخرين بأن الكلمة التي تراها هي الكلمة التي يجب عليهم رؤيتها أيضًا. إنها كذبة! إنها الخداع الكبير!
الكلمة هي الكلمة وبينما يراها البعض على أنها صفراء ، يرى البعض الآخر أنها زرقاء. ألوان قوس قزح التي لا حصر لها ونهاية قوس قزح المتحركة التي تبدو وكأنها تستقر في مكان واحد ولكن في الحقيقة لا تبقى أبدًا على الإطلاق. هل قوس قزح في أي مكان أم أنه موجود في كل مكان؟
اقرا الكلمة!
علم الكلمة!
تأمل الكلمة!
هذه هي وصاياك. سيتبع المزيد ولكن لمعرفة الحقيقة ، ارجع إلى هؤلاء. سوف تحررك هذه الوصايا الثلاث من الأكاذيب التي انبثقت من شفاه البشرية والتي ستستمر بالتأكيد في القيام بذلك. هذا هو درعك. هذا هو سيفك. هذه هي مكافأتك.

 

读!
您必须阅读。这是第一个也是最重要的命令。那些只怀念自己的思想,不惜一切代价掌握自己的同胞力量的人,言语是扭曲的,意义是伪装的。读!
当您阅读时,请不要被那些会告诉您该词意味着您必须按照他们所说的去做的诱惑所吸引。不,傻瓜!含义在读者​​的心中很清楚,在普遍性和存在之间没有中介。那些撒谎并告诉你他们知道更多的人是可憎的。
单词是使人类与地球上所有生物区分开的单词。话语是从无情和粉碎的时间轮中逃脱的产物。正是这个词使人们从生命的强迫中解脱出来,去竞争短暂而残酷的生物祈求,从而使生命从出生到死亡都成为现实。
读!
因为您阅读的内容并不重要,而只阅读并允许WORD填补您的空白,并将您的存在扩展到存在于所有时空之间的无限且无人居住的区域中就可以了。只有WORD对于所有其他生命和死亡都是不朽的,但是WORD在所有人的共同灵感和灭绝的同时,带来了千年的芬芳和不计其数的未来的希望和梦想。
读!
真理将来自内部,只有内部。不要听您内心不存在的任何人的言语或命令,甚至不要听取随信而来的信使,因为它们是有缺陷的,并且是由固有的弱点造成的,只有弱点和失败才能成长和诞生从。不要看他们的成功陷阱,也不要听他们的话的金色反映,因为WORD只是内在听到的。在你和神之间没有任何障碍,没有存在,没有中间男人或女人。
读!
每天都要考虑,阅读和解释神圣的单词-因为所有单词都是神圣的。神圣无非就是意义,它可以在单词中找到。没有比使那些脱离世道的人能够实现它更神圣的使命了。
教!
您必须教那些看不懂的人。所有人都应该可以访问WORD。您必须教导如何使用WORD,而不必强加WORD的含义。教结构但允许定义照亮。从岸上的每个有利位置,都可以独特地看到WORD的岛屿。不要浪费不必要的精力说服他人您看到的单词就是他们也必须看到的单词。这是骗人的!这是盛大的欺骗!
WORD是WORD,而有些人会看到它为黄色,而另一些人会看到它为蓝色。彩虹的无数种颜色和不断移动的彩虹的尽头似乎停留在一个地方,但实际上永远都不会停下来。彩虹无处不在还是无处不在?
阅读单词!
教导单词!
思考这个词!
这些是你的诫命。接下来会有更多,但要知道真相,请回到这些。这三个诫命将使您摆脱人类口中流传的谎言,而且这些谎言一定会继续这样做。这是你的盔甲。这是你的剑。这是你的奖励。